lördag 20 juni 2009

Midsommarafton

I går bjöds vi på alla tänkbara väder i Skåne - regn, sol, åska, blixt, hagel och vind. Med andra ord - en alldeles vanlig midsommarafton i Sverige!

Markus har ritat en midsommarteckning.

På förmiddagen fixade vi lite inför dagen och jag och Markus gjorde placeringskort till bordet.


Nicke gjorde kransar till mig och Markus som vi så klart hade på oss när det var dax att gå till firandet här i byn. Solen sken när vi gick dit, men det blev bara mer och mer svart på himlen och vi fick ta det säkra före det osäkra och gå hem när vi fikat, fiskat fiskdamm och vunnit på lotteriet! Nickes föräldrar, Ella och Gabriel var också med och vi fick krypa in här hemma när ovädret drog förbi. Sen körde de igen och jag tog Max i vagnen och Markus på cykel och gick bort igen till firandet. Vi hann vara med en liten stund och Markus missade inte godisregnet:-)







Sen började vi fixa med maten och vid 15.30 kom Lina, Mattias, Oscar och Ella. Gabriel fick ha det mysigt hos mormor och morfar så Ella fick barnledigt:-) Vi åt sill med alla tillbehör först, såg sen fotbollen och senare på kvällen startades grillen. Det blev många snapsar (lite för många för fru P kanske ;-) men vi hade väldigt roligt. Markus och Oscar lekte fint och kvällen rundades av i ganska lagom tid, vilket var skönt med tanke på att vi har en Max som inte sover så bra på nätterna nu. Och jag tror fru P sov ganska gott (eller inte?) när hon kom hem ;-)







Tack mina vänner för en härlig midsommarafton!

Natten till i dag var ganska tuff för mig eftersom Max tycker att han ska väsnas och sura en gång i timmen för att han inte får amma som han vill längre :-( Jag och Max gick upp för en timme sedan, han har ätit gröt och jag har bloggat - allt medan Nicke och Markus fortfarande sover gott :-)

4 kommentarer:

  1. Det låter och ser ut som en riktigt mysig midsommar! Vi lyckades undvika åskan, men vi såg och hörde den på håll hela tiden. Då var den hos er alltså?
    Vilka underbart härliga familjer vi har, eller hur, vännen?!!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Myspys!
    Viåkte från ösregn i Billeshåla till solsken på Sofiero för att komma hem till ösregn igen...

    SvaraRadera
  3. Vädret var likadant här, det var bara snön som fattades - allt annat fick vi uppleva, men det ser ut som att ni hade en mysig midsommarafton trots det!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tack för en trevlig midsommar, jag sov gott när jag kom hem:-)

    SvaraRadera