söndag 7 juni 2009

Stockholmsblogg!

Då sitter man i huvudstaden och bloggar, nog både första och sista gången jag gör det!

Resan upp i fredags gick jättebra med båda barnen. Max blev lite ledsen lite innan Jönköping, men då passade vi på att stanna och äta frukost. Sen rullade det på med sovande Max, bilbingo för mig och Markus, godis och lunchstopp.

Vi rullade in i Upplands Väsby runt 14.30 till Daniel, Helen och lilla Ebba. Vi började med en härlig promenad innan vi höll kväll och blev bjudna på en väldigt god köttfärspaj. Lite mys framför tvn och massor med prat blev det innan vi alla stupade i säng.

I går var det äntligen dax att få träffa Lilian som jag lärt känna via internet. Det har blivit mycket läsning på varandras bloggar, mail, sms och telefonsamtal innan det nu blev dax för möte i verkliga livet. När Lilian kom så var det som att krama en kär, gammal vän. Vi klickade på nätet och det klickade verkligen när vi nu träffades för första gången i går. Det blev prat, skratt och inte tyst en minut...Vi åt lunch och sen begav vi oss till bmx tävlingen där vi hejade på Nicke, pratade massor, skrattade och hade jätteroligt.

Nicke kom 2-1-1 i heaten och sen i finalen tog han GULD! Min duktiga man...*ler*....När guldet var säkrat åkte vi alla hem till Daniel och Helen igen (Helen var dock på dopfest hela dagen och slöt upp på kvällen) och beställde pizza. Ännu fler skratt med Lilian och denna tjej imponerar stort på mig! Glad, positiv, snäll, snygg och BERIKANDE (ordet dök upp några gånger under dagen och kvällen). Vi låg alla slängda i soffan, åt choklad, tittade på bilder i mobiltelefonerna, tog många kort och det kändes som vi alla alltid känt Lilian.

I dag är dax för tävling nummer 2 och vi ska köra till banan snart. Lilian möter upp där i dag igen så vi hinner träffas en stund i dag med, sen kör ju vi hem i morgon. Blir mer blogg och massor med bilder när vi kommit hem!

Kram från huvudstaden!

3 kommentarer:

  1. Låter som du fått ännu en vän för livet:) Så kul! Kramar från oss här nere:)Ella och Gabbi

    SvaraRadera
  2. Du är den vackraste, finaste, gladaste, bästa kvinna jag känner! Shit vilken tur Nicke har som har dig vid sin sida i sitt liv.... jag är så lyckligt lottad som haft turen att få er till mina vänner! Vilka fantastiska och söta söner ni har... Ni kan få adoptera mig in i er lilla familj när som! :)TACK för en underbar oförglömlig mysig lördag! hoppas ni har en bra resa hem. Vi ses snart igen! stor kram

    SvaraRadera
  3. Nu har jag bläddrat ner ända hit och läst ikapp lite! Roligt att kunna ta del av ert liv mer i bilder oxå!

    Härlig helg ni hade i huvudstaden! Vi var oxå där i helgen som var - men utan våra juveler! Det gick finfint det oxå! :-)

    SvaraRadera